Bert Brussen wil u dubbel naaien

Standaard

Bert Brussen is eigenlijk een soort hondenpoep. Iedereen haat het, iedereen loopt er met een grote boog omheen, en er lijkt geen kruid tegen gewassen. Vroeger ging het nog. Toen kwam je Brussen alleen op Geen Stijl tegen en daar ging je toch al niet heen. Tegenwoordig denken steeds meer oude media dat het gebrul van Brussen een bepaald volksgeluid vertegenwoordigt. Daarom duikt Brussen steeds vaker op in praatprogramma’s (vooral als Alexander Klöpping niet kan) en als vervanger voor echte columnisten als deze op vakantie zijn. Hij schrijft ‘tegen’ Von der Dunk in de Volkskrant en heeft nu zelfs een radiocolumn, zodat je het typische Brussengehakkel nu ook oorsgewijs tot je kunt nemen.Bert Brussen is kortom een plaag maar het is in ieder geval gratis meuk waar je omheen kunt lopen. Tot voor kort. Want nu zitten de schrijfsels van Bert Brussen ineens achter een betaalknop! Moet je zo’n 15 euro per jaar gaan betalen om twee keer  per dag lastig te worden gevallen met rammelig onderbouwde meninkjes en puberale ‘literatuur’. Echt waar! Betalen voor teksten die je überhaupt al niet wilde lezen en waar je nu overal mee geconfronteerd wordt. Een soort dubbele belediging. Een drol die eeuwig blijft stinken. Een pestfooi. Je dacht toch niet dat je het internetfenomeen Bert Brussen zomaar klein kon krijgen? Je een beetje gratis gaan zitten ergeren wanneer jij dat wilt, dat mag dus niet! Betalen zul je! Nou ja, waarom winden wij ons hier eigenlijk over op? Bert perst er nu al twee maanden lang twee drollen per dag uit voor welgeteld 28 betalende abonnees. Intussen zijn blog verwaarlozend, zodat daar de bezoekcijfers ongetwijfeld zullen gaan kelderen. Als Bert Brussen zichzelf wenst te elimineren dan staan wij daar volledig achter.

Naschrift: Denk je nu “Maar wacht even, die argumentatie rammelt! Als ik het niet wil lezen, dan lees ik het toch gewoon niet? En als ik het wel wil lezen, wan betaal ik zonder problemen die 1,30 per maand. Wat is nou eigenlijk je probleem? Zoek je ruzie of zo?” dan heb je helemaal gelijk. Het slaat nergens op. Als ik Bert Brussen rommel vind schrijven, dan lees ik het niet. En als die rommel geld kost, betaal ik er niet voor. Het is net zo met de publieke omroep. Als ik een programma leuk vind, dan kijk ik er naar. Heb ik het gemist, en wil ik het later ‘on demand’ nog eens bekijken, dan wil ik daar best een bedragje voor betalen. Maar dat mag dus niet van Bert Brussen. Die is boos dat hij moet betalen voor rommel die hij niet eens gratis wil zien. Ach, lees u zelf maar even. Typisch staaltje van de onnavolgbare Brussenlogica, Gelukkig wel geheel gratis.

»

  1. Inmiddels is Bert Brussen achter de betaalknop van e-Linea vandaan. Met een kleine 30 betalende en nog eens dertig gratis abonnees bleek het verdienmodel niet erg succesvol. Maar ja, wie wil er nou €1,30 per maand betalen voor veertig keer de hetzerige meuk van het online ‘Slechtmensch’ in optima forma? Eén euro dertig per maand voor veertig stukken. Drie cent per artikel. Ondanks een herhaalde oproep op bbrussen.nl met zijn duizenden bezoekers per dag goed voor 28 betalende klanten. I rest my case.

    Ik vraag me trouwens af wie de 28 mensen waren die wél een betaald abonnement namen. Waarschijnlijk de bruinneuzers die ook regelmatig op Berts blog komen aarslikken? “Goed stuk Bert!”

Geef een reactie

