Zo discussiëren de hufters

Standaard

In het stuk van gisteren probeer ik uit te leggen dat hufters regelmatig te ver gaan met het beledigen en moedwillig beschadigen van mensen. Als voorbeeld gebruikte ik het ‘hilarische’  stuk op dejaap.nl waarin Jeroen @Weghs op ludieke wijze het overlijden van Yvon Jaspers wereldkundig maakt.

Ik noemde daarnaast een hele trits misdragingen van hufters uit de GeenStijl-kliek, waaronder haatzaaien, smadelijke laster, onbeschoft provocatief gedrag en zinloos verbaal geweld tegen onschuldige voorbijgangers. Verder ging ik in op het feit dat ze iedereen met kritiek argumentloos affakkelen en direct daarop – om zeker te stellen dat de hufter het laatste woord heeft – monddood maken met een IP-ban.

Dat zijn toch tamelijk ernstige beschuldigingen aan mensen die zich presenteren als kampioenen van het vrije woord. Gelukig stellen ze ook nu niet teleur. Geheel conform de verwachtingen gaan ze op zoek naar één onbeduidend zinnetje in mijn betoog om dat vervolgens buiten elke proportie op te blazen. Ohhhh, hij zegt ‘deel tikken uit’! Hij roept op tot geweld tegen mij!

Nou ben ik niet te beroerd om mijn eigen woorden te nuanceren. Dat past bij iemand die anderen tot de nuance probeert te bewegen. Dus voegde ik een update toe. Maar wat moet ik in Godsnaam met de beschuldigingen van iemand als JasperMooren? Die meneer heeft een serieuze baan bij een multinational. Dus hij zal wel een HBO-opleiding HRM hebben of zo. Toch geen domme jongen zou je denken. En die tweet na lezing van mijn stuk dat ik Bert Brussen, Jeroen Weghs en Mark Burema op een ‘dodenlijst’ heb gezet (en passant refererend aan 2 november, de datum dat Theo van Gogh werd vermoord). Nou vraag ik je…

(je weet… van beneden naar boven lezen.)

Ik zoek woorden om te beschrijven wat ik hiervan denk. Suggesties, iemand?

»

  1. Zodra Jasper Moorden @nieuwehufters in zijn bericht zet, is het ook aan mij gericht. Iemand beschuldigt mij van het opstellen van een ‘dodenlijst’ en oproepen tot geweld. Nou moet ik met de pootjes omhoog deaud gaan liggen? Vrijheid van meningsuiting is mooi, tot zij onderwerp van kritiek worden. Inmiddels dreigen ze alweer met de advocaat.

  2. Denkfout: iemand die slim genoeg is om een opleiding op een bepaald niveau te doen of om in zijn/haar werk intelligent genoeg is om op een bepaald niveau te functioneren, hoeft niet noodzakelijkerwijs sociaal goed ontwikkeld te zijn.

Geef een reactie

