Tijd voor een boycot van GeenStijl

Standaard

Nét als je denkt: “Veel erger kunnen ze het toch niet maken.” Blijkt er tóch nog een niveau onder de absolute platheid te zitten. Enkele uren na de persconferentie waarin duidelijk wordt dat prins Friso ernstige hersenschade heeft opgelopen, komt GeenStijl bij monde van Van Rossem (pseudoniem van Bart Nijman) met een stuk, waarin Friso wordt voorgedragen als orgaandonor. Mabel, de vrouw van Friso, is namelijk groot voorvechtster van orgaandonatie. Vandaar.

Op zich is het natuurlijk prima om aandacht te vragen voor het tekort aan donoren. Maar als je op dit moment met dergelijk cynisch commentaar komt, moet er toch iets ernstig mis zijn met je gewetensfunctie. De rouwende familie wordt en passant weggezet met: “de machinaal in leven gehouden prins kan met zijn kroonjuwelen het leven van nog minstens vier anderen redden en dat is een grotere bijdrage aan de samenleving dan de rest van de familie ooit geleverd heeft”. Maar ach, tussen het moment van plaatsing op 20.26 uur en 01.00 uur bijna 900 reacties, dus wat dat betreft is de missie geslaagd.

De ‘vrienden van geenstijl’ zijn continu bezig met het opzoeken van de grenzen en dit was natuurlijk een uitgelezen gelegenheid voor “Épater les bourgeois”. Dat zagen we ook op Twitter, waar de nieuwe hufters over elkaar heen buitelden om de meest smakeloze grappen te debiteren. Met Seth Gaaikema-grappen als ‘een broertje dood hebben aan’ en ‘groene vingers om kasplantje te verzorgen’ en ‘Willem-Alexander is niet langer de Oranje met de minste hersenactiviteit’.

Moet kunnen allemaal, en slechte humor is ook humor. Maar het is en blijft vuilnis van mensen zonder enig inlevingsvermogen, die puur en alleen gericht zijn op scoren. Wie ze daarbij beschadigen maakt niet uit. En het ergste is, toen ik het nieuws van Friso hoorde was ik vooral geroerd en verdrietig. Ik voelde medeleven. Sinds ik via Twitter (mijn timeline is door alle retweets toch een beetje openbare weg) werd geconfronteerd met het Geenstijlvullis voel ik alleen nog maar woede.

Ik ga daarom nu alle ratten en hyena’s uit het roze kamp uit mijn timeline gooien. Inclusief de mensen die dit volk gedogen en retweeten. Weg met dat schorriemorrie! Ik neem er voor de broodnodige balans en een frequente reality check wel wat PVV’ers voor in de plaats. Dat is ook tuig, maar die spreken in ieder geval uit overtuiging, niet uit effectbejag.

»

  1. Ik ben het helemaal met je eens, daarom zal ik dit bericht RT. Vraag me af welke bijdrage deze hufters aan onze maatschappij hebben geleverd …

  2. Ik vind het allemaal nog niet zo vreselijk, als het niet van die stuitende moralisten waren zodra je bij henzelf in de buurt uitkomt. Die jullie-mogen-niks-en-wij-mogen-allesmentaliteit is onuitstaanbaar.

  3. Ik heb in het totaal geloof ik ooit 3 keer bij die site gekeken en besloot toen dat ik het te goor voor woorden vond. Misschien hadden meer mensen dat moeten doen dan was het nu geen issue. De smoes om er op te kijken is altijd dat ze willen weten wat er leeft maar ik vraag me af hoe veel meegenieten over de ‘stoute jongens’ erbij komt.

  4. Het is inderdaad bijzonder moeilijk om er niet heen te gaan. Het is morbide nieuwsgierigheid, de perverse emotie die ook ramptoeristen drijft. Het komt ook door de verontwaardigde en/of opgetogen tweets die je – soms via een retweet – bereiken. Je bent bang dat je iets mist. Maar elk bezoek is er één, en telt mee in de bezoekcijfers waarmee ze adverteerders binnen halen.

    Ik zal nooit oproepen om GeenStijl te verbieden. Het is een democratisch land. Maar ik roep bij deze wel iedereen op er weg te blijven en nooit meer in te gaan op de provocaties van die hufters. Elke pageview is er één te veel.

  5. Als Piet door een lawine overdondert zou worden , kraait er naast familie en kenissen niemand om . Vijf kleine regeltjes in de krant en de volgende dag is het lawineslachtoffer nummer zoveel .
    Hier blijkt maar weer dat als je Prins bent , hetzelfde lot overkomen kan , zeker als je alle waarschuwingen en “sicherheitsmassnahmen” niet genomen hebt . Maar dat allemaal terzijde . Niemand heeft het recht een blik te werpen in dit soort zeer delicate familiegebeurtenissen . De Oranje’s hadden de pers sowieso eruit moeten gooien . En natuurlijk zijn er dan genoeg hufters in Nederland die er hun zegje over willen doen . Smakeloos en beneden alle peil . Maar dat is wat ik op alle fronten sowieso steeds meer mis in het algemeen .
    Voor Mabel komt nu de tijd dat zij een beslissing moet nemen die niemand wil : de stekker eruit of toch alle hoop houden en doorgaan . Zij moet deze beslissing kunnen nemen zonder direct medeweten van de pers . Ik heb geen behoefte aan dit soort informatie , we zullen er vroeg of laat wel achterkomen . Maar prioriteit is dat zij alleen met directe familie hierover zal gaan beslissen , en daar hoort een heel achtergrondkoor van ramptoeristen en zieke geesten niet bij .

  6. GeenStijl is gezakt naar een diepte punt, de artikelen op de site zijn al lang niet meer leeswaardig en spreekt waarschijnlijk enkel pubers nog aan. Enkel schofferen, beledigen en de andere artikelen hebben niet meer de glans van wat het een aantal jaren geleden was.

    Rutger wordt ingemaakt bij DWDD, en kreeg notabene waterige oogjes. En laatst bij Andreas Kinneging, waarbij hij aangeeft dat het niet mogelijk is en doorkrijgt dat Rutger daar geen boodschap aan heeft, eventjes wordt aangepakt, trilde hij als een rietjes. En nu aangifte gaat doen om niet noemenswaardige gebeurtenis, uitmelken en groots artikel erover. Hunnie mogen blijkbaar alles, en anderen niets.

    En het artikel over Friso is voor mij ook de druppel, een vader van kinderen en man van een vrouw zo schrijven alsof hij al dood is. En verwijten maken naar de gehele familie en zijn vrouw terwijl zijn toestand kritiek is respectloos, stel je voor de kinderen die zijn naam googlen, wat is hier nou het nut van.

Geef een reactie

