Nieuw! Sadvertising!

Standaard

Sadvertising... Lipton Ice Tea adverteert tussen de hatelijke bagger van GeenStijl

Beste adverteerder,

Goed nieuws! Vanaf nu kunt u reclame maken op elke gewenste uiting van alledaags leed. Wat begon met een enkele commerciële uiting op het gipsbeen van Ski-fenomeen ‘Tomba la Bomba’ is nu uitgegroeid tot een bloedende industrie. Met sadvertising profiteert u volop van een van de sterkste emoties die de psychologie onderkent: leedvermaak. U scoort zeker vele duizenden hits van een gebiologeerd, veelal jong en welstandig publiek, dat op uw uiting klikt op een moment dat de ratio op een laag pitje staat. Profiteer nu van de succesvolle vermarkting van leed, pijn, schade en onfatsoen. Adverteer dáár waar uw doelgroep ondanks zichzelf moet blijven kijken. Gewoon, omdat het kan!

The Viral experience
Met de modernste digitale technieken monteren wij uw boodschap in elk gewenst mediageniek ongeluk. Het ooglapje van het vuurwerkslachtoffer. De kale schedel van een kankerpatiënt. Een filmpje van ‘live’ geëxecuteerde soldaten. De laatste minuten van een zieltogende anorexia-patiënte. De schutschermen rond een dodelijk snelwegongeluk.  De vleugels van de deltavlieger tijdens diens dodelijke crash. Als komische caption bij slachtoffers van 9/11 in vrije val vanaf de 22ste verdieping. Of, voor de echt baanbrekende adverteerders, op een prominente plek tussen de cynische, zwartgallige en nodeloos kwetsende blogposts op GeenStijl.

Vele adverteerders gingen u voor.
De moderne marketeer die in deze steeds veranderende, sterk evoluerende wereld de boot niet wil missen doet als Lipton Ice Tea en stapt op de gestaag voortdenderende trein van de nieuwste trend in reclameland: Sadvertising.

AAAAAAAHHH!!

UPDATE 31/05: Na Lipton Ice Tea staat nu Honda op pagina 1 van GeenStijl, net boven dit racistische en haatzaaiende stukje proza: “Zwijnen zijn niets meer dan (…) de Marokkanen van de Nederlandse fauna. De Xabi-kick van Nigel de Jong, uitgevoerd in dierenvariant. Afschieten, allemaal. (…) BAM! Red de Brabantse boeren, knal de zwijnen naar de hoeren.” Andere Geenstijlbloempjes in de artikelen rond de uiting van Honda: kudtpolder en kontneukcoalitie. Lekker Umfeld voor je Civic-actie.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s