Wat is er mis met zomergasten?

Standaard

Bert Brussen houdt een vlammend betoog tegen Zomergasten en de VPRO. De gasten zijn dit jaar te oud, Bert Brussen kent ze niet en de VPRO is dús te elitair. Bovendien wordt het programma dit jaar gepresenteerd door een of andere Belg. Twee A-viertjes, 1500 woorden lang jammert Bert over de teloorgang van het programma, om de besluiten met de woorden:

“Gefeliciteerd Vpro! Jullie hebben de boodschap, de haat aan het oppervlakkige volk, prachtig uitgedragen. Daar kun je trots op zijn als vrijzinnig onderdeel van een villa waar omroepgelden worden besteed voor het kopen van kunst dat er uitziet als een drol op een stok. (…) Zomergasten, dat is niet voor u en ik zo blijkt. Zomergasten, dat is voor Ons Soort Mensen. En bij dat Ons wens ik niet meer bij te horen. Nooit meer.”

Waar komt deze aversie, de snijdende haat tegen het VPRO-programma vandaan? Ik weet het. Het antwoord staat namelijk gewoon op Bert Brussen z’n facebook-pagina:

Er is maar één juiste presentator voor zomergasten van de VPRO. En dat is geen oude Belg.

»

  1. Eigenlijk moeten we alleen maar herhalingen krijgen van broodje worst, en Islam van Hans Teeuwen, maar dat heeft de linkse media liever niet.
    Dat programma wordt ook alleen maar minder gewaardeert omdat hij niet bij de Stalinistische omroep van de VARA zit, en omdat die schijtluisters nog steeds niet doorhebben hoe hilarisch het is om de kijkertjes thuis de kanker toe te wensen.
    En de gore linkse rat Theo Maasen die heeft godverdomme een camera kapotgegooid, maar wel zeggen dat je niet inbrekers moet doodslaan.
    Hoe kan je dat in vredesnaam met elkaar rijmen?
    -vrij simpel, en hij heeft z’n excuses aangeboden

    Ahh een linkse moraalfascist komt weer z’n ethisch superieure meninkjes geven, f*cking babyboomer,

    -euhh ik ben 24

    Wat ben jij een krankzinnige kleuter, je ip adres is 1328-7-q1587-07

    haha wat een onvoorstelbaar treurige figuren, ja de clown van henk en ingrid ook.
    Lekker met je crackbek op geenstijl de treurneus uithangen.

    (actie-reactie)

  2. Ik voer een fictieve dialoog, op de werkelijkheid gebaseerd, om aan te geven wat voor een retards het zijn.
    De clown van Henk en Ingrid is in dit verband, en crackbek, is in dit verband Hans Teeuwen. De lul die de meest gore klootzakken gebruikt om z’n eigen gevechtjes uit te vechten, en om z’n nieuwe baggerprogramma aan de man te brengen.

  3. Ik maak het allemaal niet veel mooier dan het is. Hans Teeuwen Geenstijl en Powned hebben gewoon serieus besloten dat ze geen enkele moraal meer hoeven te hanteren. Vrijheid van meningsuiting verdedigen ze ook allang niet meer, in tegendeel zou ik zeggen.
    Hans Teeuwen was gewoon een hele grappige wat domme man, die geen enkele krant, leest, en vermoedelijk de hoogste moeite heeft om een boek uit te lezen. Dan moet je natuurlijk niet de opinieleider gaan uithangen. Ja bij de meiden van Hallal had hij een punt, maar voor de rest, hou je snater zou ik zeggen. Maar die man die heeft nog wel de aandachtscurve om de Geenstijl stukjes uit te lezen, dus denkt hij maar dat dat de wereld is. Daarbij is hij ook gewoon een enorme eikel geworden, dus dan krijg je als opinieleider een enorme domme eikel er voor terug.
    En hele domme eikels die in debat gaan met domme mensen, die denken opeens dat ze heel slim zijn als ze een debat winnen.
    Als ze dan vervolgens heel veel waanzin gaan ratelen, en niemand reageert er meer op, dan denken ze dat ze mensen uitlullen.
    Veel mensen hebben echter geen zin om te discusseren met types die zich voornamelijk bedienen van drogredeneringen. Ik wel. Ik heb namelijk de hoop dat ze ooit eens in de spiegel kijken en denken, ja ik ben eigenlijk wel een beetje dom bezig.
    En als ze dat niet doen, dan blijven ze domme eikels. Dat is ook niet erg, want de meerderheid heeft meestal toch gewoon een hekel aan domme eikels.

  4. Maar Krek ik hou er nu mee op, want een wijs gezegde luidt dat wanneer men monsters bevecht, men zelf een monster kan worden.
    Jij bent zo extreem ‘boedhistisch’ in je stukjes dat gaat mij denk ik niet lukken.
    Het ga je goed.

  5. Naja, Powned en Geenstijl en Hans Teeuwen op 1 rijtje plaatsen gaat me nu eigenlijk toch wat te ver. De rest is ook eigenlijk allemaal voornamelijk speculatie. Maargoed ik was wat pissig, en dan komt me er toch een bak azijn uit mijn toetsenbord!
    Excuus.

Geef een reactie

