Zelfs de GeenStijl-reaguurders zijn slimmer dan GeenStijl

Standaard

Gaan we het toch nog beleven. Dat ik het als erkend en gediplomeerd Hufter-hunter moet gaan opnemen voor een neonazi. Het doet pijn, maar het moet. Dat is te wijten aan een GeenStijl-TV-filmpje waarin Tom Staal een wat kneuzerige concièrge/schoonmaker met ultrarechtse sympathieën stalkt en zonder veel succes beveiligingsmedewerkers van een scholengemeenschap in Hengelo tergt. Wat een treurnis. Met een hele filmploeg achter een schichtig en verbaal weinig begaafde onderknuppel aanjagen die – bang voor zijn baantje – probeert zich uit de voeten te maken. Om vervolgens bij de werkgever van het mannetje  te gaan klikken over zijn ultrarechtse ideeën. Echt waar, ik voelde sympathie voor de NVU-sympathisant, in het nauw gebracht door de NSB’ers van GeenStijl.

Gelukkig was ik niet de enige. Zelfs de gewoonlijk toch weinig empathische GS-reaguurders werd het te gortig. De reportage kreeg ruim 100 reacties, waarvan pak hem beet 95% onversneden negatief. Zoals “Heej Tom zo dapper moet je zijn als het een bekende haatbaard betreft”  en “beetje sneu zo iemand gaan pesten, hij mag toch ook gewoon zijn mening hebben hoe verkeerd die misschien ook in de meeste ogen is.” En “Wat een ontzettend sneu gedoe van onze Tom.”

Het doet me deugd, reaguurders, dat jullie eindelijk inzien wat een min, drammerig, gluiperig en kinderachtig pestkopje die Tom Staal is. Nu vraag ik me alleen af… WAT DOEN JULLIE DAAR NOG? Waarom ga je steeds terug naar de beerput van GeenStijl om te ruiken of het er nog steeds stinkt? Wat is dat voor rubbernekgedrag? Waarom blijf je die pestkoppen steunen? Stelletje collaborateurs!

Bedenk dat elke ‘page view‘ de site sterker en commercieel interessanter, en dat Bloghoofd Burema glunderend zijn centjes telt bij elke reactie. Gratis content! Wég daar! Grow up! Ga lekker naar Retecool, naar Volkomenkut of voor mijn part naar Flabber.nl of endandit.nl van hahaha-hardboiled blogger lucaswashiero-engerd Robert Engel. Maar blijf weg bij haat- en pestblog GeenStijl.

»

  1. Ja Tom is evident een laffe drol en geenstijl hier en daar ook, maar dat neemt niet weg dat er ook lollig stukjes staan. Om iets niet te bezoeken om ze centjes te misgunnen is meer iets voor de tofoevreters.Ieder z’n ding.

  2. Af en toe ook wel men vraagtekens bij sommige artikelen. Niet alleen bij GS.
    Soms een minder artikel maakt toch niet uit, per slot van rekening vind ik dat van dit bericht ook.
    Moet ik hier om nu niet meer terug komen op de desbetreffende site? Lijkt me niet toch?
    Als je af en toe boeiende dingen schrijft bepaal ik wel of ik het lees of niet.
    Iedereen heeft zijn eigen grenzen (normen en waarden).
    Dat is het mooie van internet. Je moet het niet lezen en je mag melden wat je ervan vind.
    Dank je voor het in hokjes plaatsen 🙂

  3. Jij gaat er blijkbaar ook nog steeds naar toe om te kijken of het nog stinkt. Maar ik snap niet dat je je niet afvraagt waarom de reaguurders het opnemen voor deze gast en niet wanneer het een sukkel van een Marokkaan zou zijn. Wellicht voelen ze zich meer verwand?

    • Ik ga er heen omdat het in mijn taakomschrijving staat. Ik weet niet of de reaguurders het niet ook voor de man zouden opnemen als het een Marokkaan was. Met verder alle omstandigheden gelijk. Eerlijk gezegd verbazen ze me nu al. Maar wie weet, inderdaad, zijn het wel allemaal mensen met ultrarechtse sympathieën, die zich aan het slachtoffer verwant voelen. Dat is eigenlijk nog veel enger.

Geef een reactie

