Peter Breedveld heeft gelijk.

Standaard

Gregor Hakkenberg inconsequent

Peter Breedveld van het veelzijdige vrijdenkersblog Frontaal Naakt verwijt uw dienaar inconsequent, zelfs huichelachtig gedrag. Waarom? Nou, in de comments onder een van de stukken van Peter verweet ik hem dat hij te veel zou schelden. Ik schreef: ‘Met Brussenesk ‘huftergedrag’ bedoel ik met name de stortvloed aan scheldwoorden.‘ Nou heeft Breedveld een geheugen als een ijzeren pot. Zeker als het kritiek betreft. Dus toen ik in de apotheose van mijn vorige artikel eindigde met termen als: ‘Ziekelijke parasieten. Nutteloze ballast. Droesem.‘, besloot Peter mij fijntjes te herinneren aan mijn eerdere commentaar.

Hij heeft gelijk. In de verantwoording van dit Hufterhunter-blog schrijf ik letterlijk: “Deze site wil de nieuwe hufterigheid signaleren en ontleden. Het streven is om daarbij andere scheldwoorden dan ‘hufter’ te vermijden. We hanteren niet de botte bijl, maar de scalpel.” Ik koos voor een beschaafde aanpak omdat het me hypocriet leek om huftergedrag te bestrijden met huftergedrag. Je kunt niet met geweld strijden tegen geweld. Vond ik. Het is ook het eerste waar kritische hufterapologeten mee komen. “Je noemt de hufters ‘hufters’! Dus je scheldt zelf ook!” Inderdaad. Het is een duivels dilemma.

Intussen heb ik wel door dat de fluwelen handschoentjes niet werken. Je moet gewoon af en toe met een ijzeren vuist op tafel slaan, er een flinke krachtterm tegenaan gooien en de honden terug hun hoek in schoppen. Niet fysiek, natuurlijk. Maar schadelijk uitschot, vullis en tuig van de richel moeten we ook schadelijk uitschot, vullis en tuig van de richel kunnen noemen. En zelfs al helpt het niet, dan lucht het in ieder geval op.

Jiechaaaa!

»

  1. Mij lijkt de heksenjacht op de Turnhout-8, de tenenkrommende zelfpijperij van Geenstijl en haar bloeddorstige reaguurdersmeute, en de hetzerige berichtjes op twitter en GS tegen de NOS meer dan voldoende aanleiding voor het schrijven van een mooi epistel. Jonge, wat gaan de rasidioten daar tekeer. …en dan verbaasd zijn dat deze openbare schandpaal waar minderjarige jongens aan worden gehangen een reden is voor strafvermindering. Want ofwel je leven wordt in de asociale media voor eeuwig geruineerd, of dat gebeurd niet en je krijgt een forse douw van de rechtspraak. Maar beiden is wat teveel van het goede, zeker waar het minderjarigen betreft die wel aanwezig waren, maar niet meetrapten en sloegen. Maar das mijn mening. Die ik hier maar plemp, want permaban op GS.

Geef een reactie

