Goed idee – de Tweet van de Dag

Standaard

Marketingp()rn, de site die Robert Engel oprichtte omdat zijn studenten Online Marketing nergens anders meer welkom waren met hun ongeleide kritiek op marketeers, schrijvers en andere kopstukken, neemt afscheid van Robert Engel en introduceert een nieuwe blogger. ‘Aisha Mejias Lozano’ begint al meteen sterk met een nieuwe rubriek: De tweet van de dag. De allereerste aflevering gaat over mij. Een hele eer. Dit is de bewuste tweet:

pritt-ik-wordt

Tof! Tweets verzamelen, en die dan online zetten. Lekker makkelijk ook, want zo schrijft je blogpost zich vanzelf. Zo’n idee verdient navolging. Ik heb even gebladerd bij Twitter, en ook wat aardige tweets gevonden. Allemaal van een ‘awesome’ topblogger, die nooit ‘ik wordt’ zou schrijven. Daar gaan we:

RE-is-bevestigt

Wat mij dan weer verbaast, is dat een professionele blogger kan leven met ‘de importantie is bevestigt’

RE-je-bevestig

Zo simpel werkt de dt-regel. Na ‘je’ krijg je stam + t. Het is dus ‘ik zeg’ en ‘je bevestigt’. Lastig hoor!

RE-jij-zij

Joh! Zij ik dat over hullie, of waren zij het die dat zijden?

Het leukste van deze taalfout is dat hij voorkomt in een serie tweets waarin Robert Engel @04nt drammerig op taalfouten wijst.

Het leukste van deze taalfout is dat hij voorkomt in een serie tweets waarin Robert Engel @04nt drammerig op taalfouten wijst.
»

  1. Wat is je punt? Die tweets van Engel zijn zo vreemd toch niet? Wat spelfouten, maar dat zie je wel vaker op mobiel. Dat van jou was het echte werk.

    • Spelfouten… Kijk, dat je het trema op ‘dicussiëren’ vergeet, dat kan. Maar ‘Jij zij’ in plaats van ‘Jij zei’? Wat mijn ‘echte werk’ betreft, ten eerste weet ik niet waar ik precies ‘Ik wordt’ schreef. Dat kan in een tweet geweest zijn of op een van mijn sites of blogs. Shit happens. Maar in ieder geval niet bij een klant. Die lezen immers mijn werk ook voordat ze het plaatsen, dus dan halen ze er eventuele tikfouten nog wel uit. Overigens ben ik freelance copywriter, en dus niet in dienst van het in de tweet van Pritt genoemde bedrijf. Daar zit een reclamebureau tussen dat heel kritisch naar mijn teksten kijkt. En geloof me, als die niet tevreden zijn, gaan ze gewoon naar een ander.

  2. Vroeg ik jou wat? Of praat je nu ook al voor anderen? Of ben je eigenlijk zelf gewoon een hufter? Het is toch een hele normale vraag, als iemand zegt dat ik verloren heb, terwijl ik aan geen wedstrijd meedoe?

  3. Ik ben hier de webmaster, Theo. Dat geeft me het recht mij overal mee te bemoeien.

    Het verbaast me gewoon dat je op hoge poten wegloopt, de deur ferm achter je dichtslaand met een “ik kom hier nooit meer terug!”, om al de volgende dag toch weer te komen lurken. Óf doe niet melodramatisch, óf wees een vent en blijf inderdaad weg.

    Of ik zelf een hufter ben? Het antwoord vind je in dit artikel.

Geef een reactie

