Jelmer Siljee (níet DrsYell) daagt Robert van den Engel voor het gerecht

Standaard

Na mijn vorige artikel over de stalk-campagne van Robert (van den) Engel alias @WillemdePoes tegen onschuldige voorbijganger Jelmer Siljee kreeg ik verschillende berichtjes onder ogen. Zo zijn er nog steeds mensen die in een tweet van DrsYell het ultieme bewijs zien dat DrsYell Jelmer Siljee is. Hieronder de bewuste tweet.

yelltweet

Wat is er gebeurd? DrsYell volgt een conversatie van @eriksworld en @Bar_end_power. Ze hebben het over Yell en diens indentiteit en op een gegeven moment schrijft @Eriksworld:

Herman of Jelmer Siljee uit Amsterdam. Zal er eens voor gaan zitten. Zn Janetter staat open

Janetter is de twitter-app van DrsYell, die daarop direct reageert met een screen shot:

Kijk, dit ranzige figuur bedreigt mij met het hacken van mij pc, cc @politie

Hij reageert dus als DrsYell, en gaat verder niet in op de verkeerd gegokte identiteit. Waarom zou hij ook. Hij is Jelmer Siljee niet en maakt zich meer druk om een mogelijke inbraak op de PC van Piet Jansen.

Aangifte en dagvaarding
Een tweede nogal sterk argument voor de stelling dat Jelmer Siljee níet Drs Yell is, is het feit dat Siljee inmiddels zijn aangifte heeft doorgezet. Omdat Robert van den Engel zijn adres goed geheim houdt, heeft de gerechtsdeurwaarder de dagvaarding in Het Parool moeten publiceren.

dagvaarding Robert Engel

Robert van den Engel (17-09-1964) wordt een weekje na zijn komende verjaardag verwacht bij de rechtbank in Amsterdam om zich te verantwoorden voor het belasteren en stalken van Jelmer Siljee. Robert z’n verweer? Dat zal wel zoiets zijn als: “Jamaar, ik dacht écht dat hij het was! Jan Bennink en Simone Laurey zeiden het zelf!” Als Siljee wél Yell is, zou hij natuurlijk wel gek zijn om Engel voor het gerecht te slepen. Als ik Engel was, zou ik mijn goede wil tonen tegenover de rechtbank en zo snel mogelijk de haatstukken tegen Jelmer en Kinge Siljee offline halen. Hij weet inmiddels dunkt me dat Siljee niet DrsYell is. De schadelijke informatie laten staan zou pure laaghartigheid zijn. Of gewoon domme koppigheid, dat kan natuurlijk ook.

Ik ben getuige
Nee, niet bij de rechtszaak… ik bedoel dat ik persoonlijk extra bewijs heb dat Jelmer niet dezelfde is als Yell. Ik heb namelijk zojuist met Yell gesproken en via de webcam zijn lelijke kop gezien. Stuk minder blauw dan zijn avatar en geen enkele gelijkenis met Jelmer Siljee.

Kortom, wie nu nog volhoudt dat Jelmer toch DrsYell is, is óf niet goed bij zijn hoofd óf hufter. Of allebei, dat kan natuurlijk ook.

»

    • Geen idee. Meestal duurt het nog maanden voordat er een uitspraak is. Robert van den Engel is in ieder geval al een tijdje erg rustig op Twitter en zijn blog. Heeft kennelijk begrepen dat voortdurend provoceren kan leiden tot voortdurend procederen.

Geef een reactie

